For Brian Pedersen, der er den daglige administrator af systemet, har det gjort hverdagen nemmere, fordi han nu har fuldt overblik over, hvem der har adgang til hvilke områder. Når der fx. kommer håndværkere, kan han lave individuelle nøglebrikker til dem, der kun giver dem adgang til lige præcis de områder, de har behov for. Når de er færdige med at arbejde, eller hvis de mister brikken, kan han nemt deaktivere den igen.
Beboerne har med det nye system også fået en nemmere hverdag. De har hver fået deres egne, personlige brikker, der giver dem adgang til deres opgangsdør, deres lejlighedsdør og afdelingens fællesområder. Derfor er det nu nemt at holde overblik over, hvem der har adgang til de forskellige områder.
Samtidig har de mulighed for at åbne opgangsdøren via deres telefon uanset, hvor de er. De kan endda lukke personer ind i opgangen, selvom de ikke er hjemme.
Udover, at sikkerheden i foreningen nu er blevet opgraderet, så har AAB Skive med det nye adgangssystem sikret sig et system, der holder langt ud i fremtiden, og som nemt kan udbygges. Bo Christensen, der er regnskabschef i AAB fortæller: ”Vi kunne se, at vi hen ad vejen kunne udbygge det her system til vaskerier, depoter, lejlighedsdøre osv.” Vedligeholdelsen af systemet er også meget omkostningseffektiv, da det eneste vedligehold det kræver er, at batterierne i låsene på dørene skiftes ca. hver 2 år. Dette kan gøres udefra, så lejlighedens beboer ikke bliver forstyrret af det.