Kunden

Kunde:

Fårup Sommerland

Geografi:

Blokhus, Danmark

Installationsår:

2015-2018

Løsning:

TESA Hotel

Installerede enheder:

250-300 SMARTair® enehder

RFID teknologi:

MIFARETM

Udfordringen – Ressourcekrævende administration af hotelgæsternes adgangsrettigheder

Fårup Sommerlands nye hotel, Hotel Fårup, havde brug for et system til at administrere ind- og udcheckningsprocessen, samtidig med gæsternes adgang til deres værelser og hotellets andre områder. 

Hotel Fårup har en port med direkte adgang til parken, så hotellets gæster ikke skulle gå hele vejen udenom for at komme til hovedindgangen. Personalet brugte desværre mange manuelle ressourcer på at lukke porten op for gæsterne, så de havde brug for en løsning, der kunne gøre processen nemmere.   

Løsningen – Med TESA Hotel kan Fårup Sommerland give deres hotelgæster individuelle adgangsrettigheder

Valget faldt på adgangskontrolsystemet TESA Hotel fra ASSA ABLOY, der er specielt designet til hoteller, og kan integreres med hotellets eksisterende systemer. TESA Hotel blev installeret på alle værelsesdøre på Hotel Fårup.  

TESA Hotel har gjort det nemt for personalet at administrere gæsternes adgangsrettigheder med individuelle adgangskort. Adgangskortene kan kodes, så de kun kan åbne de døre, som de har rettigheder til i den periode, hvor gæsterne bor på hotellet. Det giver Hotel Fårup den nødvendige kontrol over, hvem der har adgang til hotelværelserne og til hotellets andre områder.

TESA Hotel er sidenhen blevet udvidet til Fårup Sommerland, hvor systemet nu også er blevet installeret på bl.a. Fårup Sommerlands hovedindgang, porten fra Hotel Fårup til parken, parkens kontorer, samt flere af butikkerne i parken.   

Det samme adgangskort, som giver gæsterne adgang til deres hotelværelser, giver dem nu også adgang til porten mellem parken og hotellet og andre områder.

For personalet i Fårup Sommerland har TESA Hotel gjort hverdagen nemmere. Før i tiden havde de fysiske mekaniske nøgler, så personalet brugte meget tid på at køre rundt og lukke døre manuelt i parken efter lukketid. Nu sætter de i stedet dørene til at låse automatisk ved lukketid, hvilket sparer dem meget tid.

Jesper Stokbro Mønsted, der står for den daglige administration af systemet i Fårup Sommerland, fortæller: ”Vi havde mange døre, der stod åbne. Det, vi er glade for ved systemet er, at vi kan sætte døren til at låse på nogle specifikke tidspunkter. Så skal vi ikke køre rundt og tjekke, om døren er låst”.

Fårup Sommerland har desuden flere eksterne leverandører og håndværkere, der ofte også skal have adgang til parken uden for åbningstid. Med TESA Hotel kan de nu få udleveret en kode til porten i parken, så de kan komme ind i parken uden for åbningstid. I systemets software kan Fårup Sommerland også tjekke, hvilke leverandører og håndværkere der har været der, og hvornår.

Alle parkens medarbejdere – både fastansatte og sæsonansatte - har også fået deres egen personlige nøglebrik, der giver dem adgang til de områder, som de har behov for. Når sæsonen er færdig, så bliver nøglebrikkerne de-aktiveret nemt og hurtigt, så hvis en medarbejder glemmer at indlevere sin nøglebrik efter sæsonen, er det ikke en katastrofe.  

"Når vi er færdige med sæsonen søndag i uge 42, skal vi ikke indsamle alle de sæsonbrikker vi har givet ud. Hvis folk glemmer at aflevere dem, så gør det ikke noget, for de er sat til at udløbe der."

Jesper Stokbro Mønsted, Elektriker, Fårup Sommerland

Det er Certego Aalborg, der har stået for installationen af TESA Hotel, og Jesper Knudsen fra Certego fortæller: ”Med TESA Hotel har både gæster og personale fået en nemmere hverdag. I stedet for flere mekaniske nøgler, har de nu kun brug for en brik, der giver dem adgang til de områder, som de har behov for”.

TESA Hotel er ikke bare en smartere, men også omkostningseffektiv løsning for Fårup sommerland. Tidligere skulle der f.eks. kaldes en låsesmed ud, hver gang en nøgle blev væk. De udgifter slipper de for fremover, for nu kan en evt. tabt nøglebrik bare de-aktiveres i systemet.

Fremtiden – Fårup Sommerland ønsker adgangskontrolsystemet installeret på alle deres butikker

Fårup Sommerland startede med at installere adgangskontrol på alle Hotel Fårups værelser og andre private områder. Siden er systemet blevet udvidet til parkens hovedindgang, kontorer, nogle butikker og lager.

Men i Fårup Sommerland er de blevet så glade for adgangskontrolsystemet, at det i de kommende år skal udvides til alle parkens butikker. Planen er, at systemet skal implementeres på 10-12 butikker om året over de kommende år.

Fårup Sommerland er desuden i gang med at anlægge en ny kontorbygning, hvor de også ønsker systemet installeret.

Download materiale

SMARTair® Hotel - adgangskontrol

» Download brochure om SMARTair® Hotel adgangskontrol. 6 sider.

Varenr. M8253