Valget faldt på adgangskontrolsystemet TESA Hotel fra ASSA ABLOY, der er specielt designet til hoteller, og kan integreres med hotellets eksisterende systemer. TESA Hotel blev installeret på alle værelsesdøre på Hotel Fårup.
TESA Hotel har gjort det nemt for personalet at administrere gæsternes adgangsrettigheder med individuelle adgangskort. Adgangskortene kan kodes, så de kun kan åbne de døre, som de har rettigheder til i den periode, hvor gæsterne bor på hotellet. Det giver Hotel Fårup den nødvendige kontrol over, hvem der har adgang til hotelværelserne og til hotellets andre områder.
TESA Hotel er sidenhen blevet udvidet til Fårup Sommerland, hvor systemet nu også er blevet installeret på bl.a. Fårup Sommerlands hovedindgang, porten fra Hotel Fårup til parken, parkens kontorer, samt flere af butikkerne i parken.
Det samme adgangskort, som giver gæsterne adgang til deres hotelværelser, giver dem nu også adgang til porten mellem parken og hotellet og andre områder.
For personalet i Fårup Sommerland har TESA Hotel gjort hverdagen nemmere. Før i tiden havde de fysiske mekaniske nøgler, så personalet brugte meget tid på at køre rundt og lukke døre manuelt i parken efter lukketid. Nu sætter de i stedet dørene til at låse automatisk ved lukketid, hvilket sparer dem meget tid.
Jesper Stokbro Mønsted, der står for den daglige administration af systemet i Fårup Sommerland, fortæller: ”Vi havde mange døre, der stod åbne. Det, vi er glade for ved systemet er, at vi kan sætte døren til at låse på nogle specifikke tidspunkter. Så skal vi ikke køre rundt og tjekke, om døren er låst”.
Fårup Sommerland har desuden flere eksterne leverandører og håndværkere, der ofte også skal have adgang til parken uden for åbningstid. Med TESA Hotel kan de nu få udleveret en kode til porten i parken, så de kan komme ind i parken uden for åbningstid. I systemets software kan Fårup Sommerland også tjekke, hvilke leverandører og håndværkere der har været der, og hvornår.
Alle parkens medarbejdere – både fastansatte og sæsonansatte - har også fået deres egen personlige nøglebrik, der giver dem adgang til de områder, som de har behov for. Når sæsonen er færdig, så bliver nøglebrikkerne de-aktiveret nemt og hurtigt, så hvis en medarbejder glemmer at indlevere sin nøglebrik efter sæsonen, er det ikke en katastrofe.