Returbetingelser - Opret retursag online

Er du forhandler og ønsker at sende varer retur? Find vores returbetingelser her. Og opret din retursag online.

Opret retursag online her.

Kopi af retursagen printes og vedlægges returforsendelsen sammen med en kopi af den oprindelige ASSA ABLOY følgeseddel eller faktura.

Returvarer

Returvarer er betegnelsen for varer, der enten er fejlbestilte eller i overskud. Disse varer tager vi gerne retur, hvis de modtages i en stand, der er i overensstemmelse med retningslinjerne nedenfor. Varer skal returneres inden 3 måneder efter fakturadato. Bemærk at bestillingsvarer og udgåede varer ikke tages retur.

Retningsliner for returnering af varer

Varens beskaffenhed

Bestillingsvarer, udgåede eller beskidte varer Tages ikke retur
Varer i beskadiget eller udgået emballage Tages kun retur med speciel aftale
Løse varer uden emballage Tages retur, men skal returneres i klar plastpose med varenummer udenpå
Varenumre, priser og alarmer Varenumre, der ikke er ASSA ABLOYs, samt priser og alarmer må ikke være at finde på hverken varen eller emballagen

 

Følgende varer er undtaget aftale om returnering og kan derfor ikke returneres:

  • Danziger/Rex nøgler
  • Fix
  • Messingprodukter med undtagelse af greb
  • Varer mærket "bestillingsvarer" hos Danske Byggecentre

Pakning af returvarer

Håndterbare størrelser Opdel returvarerne i håndterbare størrelser. D.v.s. mindre kasser på va. 15 liter / 12,5 kg.
Varenummer Opdel returvarer i opdelte enheder efter varenummer, og mærk hver enhed med varenummer
Følgeseddel Lav én følgeseddel per håndteringsenhed, d.v.s. hver kasse skal have sin egen separate følgeseddel
Tape Vi frabeder os overdrevet brug af tape.

 

Returfragt

Porto/fragt i forbindelse med returnering af varer betales af afsender.

Returneringsadresse

ASSA ABLOY Opening Solutions Denmark A/S
Marielundvej 20
2730 Herlev

Kreditering

Returnerede varer krediteres med et fradrag på 15% til håndtering og administration. Undtaget er fejlleverancer, som krediteres 100%.

Sådan laver du en returneringssag

  1. Sortér varerne og send kun de varer retur, der ikke er udgåede eller er usalgbare.
  2. Rengør beskidte varer og fjern alarmer, priser m.m.
  3. Pak returvarerne i håndterbare størrelser. Pak løse varer i klare plastposer med tydeligt varenummer uden på posen. Pak emballerede varer i kasser efter varenummer.
  4. Lav en følgeseddel for hver enkelt håndteringsenhed.
  5. Opret en returneringssag online her. Sagen oprettes som en ”leverancereklamation”. Der oprettes en sag for hver enkelt håndteringsenhed.
  6. Pak alle enheder forsvarligt sammen, evt. på en palle.
  7. Send forsendelsen til ovenstående adresse.