Head of Business Management – ASSA ABLOY Opening Solutions Denmark A/S

- Har du succes med at lede et team med fokus på product management og forretningsudvikling? 

- Har du erfaring med elektronisk adgangskontrol?

- Kan du arbejde tværorganisatorisk i en videnstærk salgsorganisation? 

 

….. Så er du måske den, vi leder efter?  

Virksomheden:  

Historien om ASSA ABLOY Opening Solutions i Danmark starter helt tilbage i 1930. Her etablerede den visionære låsesmed Rudolf Koreska firmaet Ruko. I 1951 bliver Ruko købt af det svenske ASSA, som i 1994 fusionerer med finske ABLOY. 1. november 2018 skiftede Ruko A/S navn til ASSA ABLOY Opening Solutions Denmark A/S.

Hos ASSA ABLOY Opening Solutions Denmark A/S sælger vi mekaniske, elektromekaniske og elektroniske adgangsløsninger samt tilbehør, der balancerer form og funktion. 

Vi arbejder både med B2B og B2C. 

 Vi er i dag ca. 100 medarbejdere, der holder til på vores kontor i Herlev. 

Stillingen: 

Vi søger nu en Head of Business Management til ASSA ABLOY Opening Solutions Denmark A/S. 

Stillingen refererer direkte til vores Administrerende Direktør, og du får ansvaret for vores team af Business Managers, Pricing Manager og vores Teknisk Support Team – i alt 12 medarbejdere. 

Der er tale om en meget central rolle i virksomheden. Vores Head of Business Management er en del af ledergruppen og arbejder tæt sammen med virksomhedens øvrige afdelinger – herunder Salg og Marketing samt Produktudvikling. Du opererer både på strategisk som operationelt niveau – lokalt og skandinavisk. Du kommer til at arbejde målrettet med vores forretningsstrategi – med fokus på både forretningsudvikling, teknisk viden og produktsammensætning. 

Dine arbejdsopgaver vil blandt andet omfatte: 

  • Overordnet produktansvar for mekaniske og elektroniske løsninger.
  • Ansvarlig for ASSA ABLOY Opening Solutions Denmark A/S’ produktråd.
  • Overordnet ansvar for prisfastsætning af ASSA ABLOY Opening Solutions Denmark A/S’ produkter og ydelser.
  • Overordnet ansvar for konkurrentovervågning – produkter og tiltag. 
  • At være ASSA ABLOY Denmark A/S’ repræsentant i det skandinaviske produktråd. 
  • At drive den kommercielle udvikling af afdelingen. Specielt med fokus på udviklingen fra Product Management til Business Management. 
  • At udvikle afdelingen med fokus på branchens elektroniske udvikling og løsningers samlede værdi. 
  • I samarbejde med afdelingen bistå salgsafdelingen med rådgivning om store projekter og komplicerede produktløsninger. 
  • At sikre samspillet mellem Salg og Marketing, så nye produkter bliver lanceret succesfuldt, og gamle produkter udfases professionelt. 
  • Ledelse og udvikling af afdelingens 12 medarbejdere. 

Kvalifikationer:

  • Kommerciel indsigt og erfaring med forretningsudvikling og product management. 
  • Ledelseserfaring på strategisk og operationelt niveau. 
  • ”Fingeren på pulsen” i forhold til markedet, mulighederne og fremtiden indenfor adgangskontrol. 
  • En relevant teknisk uddannelse eller praktisk erfaring på højt niveau. 
  • Yderst rutineret i office-pakken. 
  • Flydende i dansk og engelsk på skrift og i tale. 

Egenskaber:

 Da opgaverne både er strategiske og operationelle, forventer vi, at du er en udviklingsorienteret og forandringsparat leder, der kan udvikle din afdeling, dine medarbejdere og produkter. Du skaber værdi, tillid og høj medarbejdertilfredshed. Endvidere forventer vi, at du er:

  • Mulighedsorienteret og kommercielt tænkende. 
  • Selvstændig, proaktiv og uddelegerende. 
  • En dygtig, engageret og diplomatisk kommunikator, der formår at skabe relationer og synergier på tværs af organisationen – du får folk med dig. 

Vi tilbyder:

  • Et spændende job med gode udviklingsmuligheder – både personligt og teammæssigt i et tværorganisatorisk miljø. 
  • At være med på branchens (og vores) elektroniske udvikling. 
  • Dygtige kollegaer med et højt fagligt niveau og med en direkte omgangstone, hvor humoren er i højsædet. 
  • At arbejde med kvalitetsprodukter i en brancheledende og velrenommeret virksomhed. 
  • Gode løn- og pensionsvilkår, firmabil, sundhedsforsikring og andre personalegoder. 

 

Dit daglige arbejdssted vil være på vores kontor i Herlev. Du må påregne rejsedage i DK og Skandinavien.

Vi glæder os til at høre fra dig!

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Managing Director Michael Friis på tlf. nr. 2094 1193.

Send din ansøgning senest den 26. maj 2019 på vores ansøgningsformular.